poniedziałek, 4 lutego 2013

Chili con Carne.

Chili con carne, czyli w dosłownym tłumaczeniu papryczki chili z mięsem. Na szczęście nie jest to danie, w którym dominują papryczki, ale mięso! Papryczka, przyprawy grają jednak w tym daniu ważną rolę, jest to raczej pikantna potrawa. Stopień pikanterii zależy od nas/Was. Chili con carne przygotowywałam wielokrotnie, ale dziś udało mi się zrobić najlepsze jak do tej pory. Tak mi się wydaje, albo byłam naprawdę głodna ;) Idealny obiad w taki dzień jak dziś.

Chili con Carne


Chili con Carne

  
CHILI CON CARNE

Składniki na 4 osoby:

0,5 kg mięsa mielonego wołowego
cebula
2 ząbki czosnku
papryka czerwona
1 papryczka chili (opcjonalnie)
2 puszki pomidorów
łyżeczka przecieru pomidorowego
puszka czerwonej fasoli
2 szklanki bulionu
2 liście laurowe
kukurydza z puszki (pół)
sól, pieprz, pieprz cayenne
olej/ oliwa

Na patelni smażymy cebulę i czosnek, następnie dodajemy mięso i pokrojoną w kostkę paprykę. Podsmażamy aż mięso zacznie się lekko rumienić, a papryka zmięknie. Wrzucamy zawartość patelni do garnka, i zalewamy bulionem. Jeśli posiadamy papryczki chili dorzucamy je, ja dałam takie z zalewy. Jeśli nie macie papryczek, proponuję pieprz cayenne. Teraz czas na pomidory, przecier pomidorowy i fasolę (najlepiej odcedzić ją). Dodajemy liście laurowe, sól, pieprz i przykrywamy garnek pokrywką. Zostawiamy na małym płomieniu i gotujemy, aż do miękkości składników. Na koniec  dodajemy kukurydzę, fantastycznie przełamuje ona swoją chrupkością miękkie mięso i warzywa. Można podawać z chlebem, bagietką. Ja preferuję jedzenie bez dodatków.
Smacznego!

Chili con Carne.

Chili con Carne.




1 komentarz:

  1. Uwielbiam, ale w oryginale nie ma kukurydzy. Za to jest kumin. Polecam dodać 2 kostki czekolady gorzkiej 70% niesamowicie podnosi smak

    OdpowiedzUsuń

Jeśli masz jakieś pytania, albo uwagi pisz śmiało!
Z góry dziękuję za odzew.